احلامنا
زائرنا الكريم

نتشرف بوجودك فى منتدانا

ومعنا

وان تستفيد من المواضيع بالمنتدى

وان تشترك معنا وتفيدنا ايضا

بمواضيعك المفيده وردودك



 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  اليوميةاليومية  مكتبة الصورمكتبة الصور  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  قائمة الاعضاءقائمة الاعضاء  المجموعاتالمجموعات  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» معهد تعليم اللغة العربية لغير الناطقين بها
الأربعاء مايو 27, 2015 12:55 pm من طرف كمال مختار

» وكالة البحوث والتطوير
الأربعاء مايو 27, 2015 12:22 pm من طرف كمال مختار

» مركز اللغات
الأربعاء مايو 27, 2015 12:21 pm من طرف كمال مختار

» مجلة جامعة المدينة العالمية المحكمة
الأربعاء مايو 27, 2015 12:20 pm من طرف كمال مختار

» مجلة جامعة المدينة العالمية المحكمة
الأربعاء مايو 27, 2015 12:19 pm من طرف كمال مختار

» كلية العلوم الإسلامية
الأربعاء مايو 27, 2015 12:18 pm من طرف كمال مختار

» جامعة المدينة العالمية [MEDIU] ماليزيا:
الأربعاء مايو 27, 2015 12:17 pm من طرف كمال مختار

» المكتبة الرقمية
الأربعاء مايو 27, 2015 12:17 pm من طرف كمال مختار

» عمادة الدراسات العليا
الأربعاء مايو 27, 2015 12:14 pm من طرف كمال مختار

» معهد تعليم اللغة العربية لغير الناطقين بها
الثلاثاء مايو 12, 2015 2:02 pm من طرف bi958

» مركز اللغات
الثلاثاء مايو 12, 2015 2:02 pm من طرف bi958

» وكالة البحوث والتطوير
الثلاثاء مايو 12, 2015 2:02 pm من طرف bi958

» مجلة جامعة المدينة العالمية المحكمة
الثلاثاء مايو 12, 2015 2:01 pm من طرف bi958

» كلية العلوم المالية والإدارية
الثلاثاء مايو 12, 2015 2:01 pm من طرف bi958

» كلية العلوم الإسلامية
الثلاثاء مايو 12, 2015 2:01 pm من طرف bi958

» جامعة المدينة العالمية [MEDIU] ماليزيا:
الثلاثاء مايو 12, 2015 2:01 pm من طرف bi958

» المكتبة الرقمية
الثلاثاء مايو 12, 2015 2:00 pm من طرف bi958

» عمادة الدراسات العليا
الثلاثاء مايو 12, 2015 1:59 pm من طرف bi958

» قصص أدبية جميلة
الخميس نوفمبر 06, 2014 5:56 am من طرف ياسمين جوما

» عوزانى اكرهك ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!1
السبت أبريل 19, 2014 7:13 am من طرف nextdream

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
منتدى
التبادل الاعلاني
احداث منتدى مجاني
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
nextdream
 
القلم الصادق
 
طويلب علم
 
أحزان قلب
 
رياض الجنه
 
الذاهده
 
saifalhak
 
كلمه صادقه
 
ابو النور
 
troy
 

شاطر | 
 

 حسين هيذاكر ........ هتموت من الضحك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
طويلب علم
عضو نشيط
عضو نشيط


الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 292
نقاط : 373
السٌّمعَة : 6
تاريخ التسجيل : 10/02/2010
العمل/الترفيه : اشتهى ان اموت وانا ادعوا الى الله
المزاج : ان اخطر شىء فى الحياة هو امر العقيدة ,,,, كثير من الناس يعتقدون الباطل يحسبونة حقا يعتقدون الكفر يحسبونة ايمانا

مُساهمةموضوع: حسين هيذاكر ........ هتموت من الضحك   الإثنين يونيو 14, 2010 3:39 pm


آه منه المود
.. ربنا يخربيته .. زي كل سنة قبل الإمتحانات مشكلتي الوحيدة مع المذاكرة
.. هو موضوع "المود" ده .. أقعد بالساعات والأيام أحاول أخش في مود
المذاكرة .. حرب وطقوس ودماغ .. لحد ما ربنا يهديني وأخش فيه .. وبعد كده
ما حدش بيعرف يكلمني .. عينك ما تشوف ألا النور .. طحن ثم فحت في الكتب
حتى الموت .. ثم وجع بطن ومغص حتى يوم النتيجة .. ثم حسب ما ربنا يسهلها ..

نرجع
تاني للمود .. خلاص يا جدعان حموت وأخش في المود وأبدأ أذاكر بقى .. وبعد
محاولات عديدة أمام الكتاب .. ودماغي زي الجزمة .. حالفة ما يخش فيها حرف
.. أقف على دماغي .. أنام على دراعي .. برضه مفيش فايدة .. فقررت إتباع
الحل الأخير .. سياسة خشلي بالتقيل أفتحلك الباب .. لا حل إلا باتباع
النصائح التي أفصح عنها الكتاب الأكثر مبيعاً في الأوساط الطلابية "ركز يا
حج وخش المود .. قبل ما تخلص حجارة الريموت" وكانت من أهم وصاياه حفظه
الله .. حتى تستطيع الدخول في المود ..والتي وضع لها عنوان " طبق الوصايا
الثلاثية قبل ما تقعد جنب أمك وتقطف ملوخية":

1- أن يحلق الطالب راسه زلبطة

2- وأن يترك ذقنه طويلة ومن الأفضل أن يظهر عليه آثار الحشرات

3- وألا ينشغل بالشكليات الفارغة " كقص الأظافر ، وغسل الرجلين ، والاستحمام .. ومزيل العرق"

وبالفعل
ربنا كرمني بعد أن طبقت الوصايا العظيمة .. ومن ساعتها حلفت ما أفرط في
واحدة منها حتى لا يطفش مني " المود" حتى كانت النتيجة كما حدث بعد 45 يوم
و 36 ساعة و57 ثانية

أمي تفتح باب حجرتي في عنف .. وتصرخ يا حسين
.. قوم بقى الله يقرفك .. قوم قلبت ريحة البيت .. ده أنا مش قادرة أقرب
منك .. قوم الله يخرب بيتك .. ده الجيران اتصلوا بالمطافي 3 مرات .. يا
لهوي ع الريحة .. يا لهوىىىىىىى

- يا ماما فيه إيه ؟؟ اهدي بس .. يا ماما كل ده عشان مصلحتي .. يرضيك أخرج بره المود ومعرفش أذاكر

-
يا بني حرام عليك .. مود إيه ؟! ده احنا اللي حنمود بسببك .. ده عم زكي
جارنا لسه ضارب أبوك امبارح بسبب ريحتك اللي قلبت العمارة .. عشان خاطر
النبي قوم استحمى .. أبوس إيدك يا بني ..

- لأ لأ .. أرجوك يا ماما ماتقوليهاش .. أرجوك يا ماما

- يا بني طيب حتى أشطف وشك م الجلخ اللي عليه

وفجأة
تدخل بابا في الحوار وقال بنبرة استغاثة .. أرجوك يا بني أنا كل ده بداري
عليك وعمال أقنع الجيران إن المجاري طفحت .. أنت برضه ابني وبقول عمر الدم
ما يبقى شوربة .. ويا بني على رأي المثل اللي بيته من إزاز ميغيرش هدومه
في الصالون

- يا بابا .. كده حطلع من "المود"

- عشان خاطري يا بني .. طيب بص لو استحميت حشحنلك كارت ب100

- ع العموم أنتم أحرار لو استحميت .. وفي الأخر معرفتش أذاكر .. وخلي بالك يا بابا أنا ححتاج شوية طلبات عشان استحمى

- كل طلباتك مجابة .. بس أنت اتشطف

- طيب خد عندك ..

عدد
2 ع زجاجة فنيك .. عدد 4 طوب أحمر .. عدد 1 زجاجة مية نار .. جركن صابون
سايل ..فرشة بلاط .. 2 سكينة معجون .. 6 لتر جاز .. 2 متر خرطوم مطافي ..

- بابا: إيه ده كله يا حسين؟؟ .. هو احنا هنهدم خط بارليف

- خلاص .. لو مش عايزين ؟؟ بلاش

- لأ لأ .. ثانية واحدة وتكون كل حاجة عندك

وفي هذه الأثناء .. كانت الأوضاع قد التهبت في المنطقة .. وبدأ الجيران في التجمع تحت بيتنا .. وانطلقت الهتافات تنادي باستحمامي ..

يا حسين قوم واتشطف .. ريحة بيتكم بقت تقرف

قوم واقف تحت الدش .. ده الدبان عليك بينشّ

يا حسين كفاية حرام .. روح وأدخل الحمام

وتحت
هذا الضغط .. أخذت القرار .. رحت وقفت بعد كل هذه الفترة أمام باب الحمام
.. واقف ومش مصدق نفسي .. بصيت للدش .. وحسيت إني مش حقدر .. وقلبي اتملى
بالرعب .. سرت في جسدي رعشة شديدة .. لكن أصوات الجماهير التي تهتف ليّ :
"لو استحمى حسين فكلنا حسين" .. ودموع أمي وأبويا وأخواتي .. ملوا جوايا
العزيمة .. وقعدت أقول لنفسي .. حتقدر يا حسين.. يلا يا بطل .. ياما شوفت
وحتشوف .. إيه يعني لما تضحي .. عشان وطنك وأهلك والمجتمع والناس .. حتى
لو كنت حتقف تحت دش .. وعلقة تفوت ولا حد يموت ..

وفي مشهد سنمائي
.. فضلت أقرّب من الدش .. بالتصوير البطئ .. واحدة واحدة .. وأمي وأبويا
واقفين جنب الباب بيتصنتوا عليا مستنيين يسمعوا صوت الميا .. لحد ما جت
اللحظة الحاسمة .. وبكل قوتي .. فتحتها .. أيوة فتحت الحنفية ..

لكن الحمد لله ربنا نجاني الميا كانت مقطوعة .. وفضلت في المود عشان أعرف أذاكر

_________________
اخوكم
طويلب علم


عود حميد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابو النور
عضو جديد
عضو جديد


الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 49
نقاط : 127
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 24/02/2010

مُساهمةموضوع: رد: حسين هيذاكر ........ هتموت من الضحك   الثلاثاء يونيو 15, 2010 10:19 am

السلام عليكم ورحمه الله
ههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
انا هفضل اضحك لحد ما الدراسه تبدأ!!!
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
قوم يا حسين واتشطف *** ريحتك يبني بقت تقرف
هههههههههههههه
مسخرررررررررررررررررررره Razz Razz Razz
Basketball Basketball Basketball Basketball Basketball Basketball Basketball
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nextdream
Admin
Admin


الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 381
نقاط : 619
السٌّمعَة : 6
تاريخ التسجيل : 07/02/2010
الموقع الموقع : ام الدنيــــــــــــــــــــــ(مصر)ــــــــــــــا
العمل/الترفيه : كيميائى ان شاء الله
المزاج : الحمد لله على كل حال

مُساهمةموضوع: رد: حسين هيذاكر ........ هتموت من الضحك   الأربعاء يوليو 07, 2010 6:44 am

هههههههههههههههههههه

جميله جدا يابو على والله

تسلم ايدك

_________________






هل تريد ان تزور المسجد الاقصى وقبه الصخره والقدس بجميع معالمها

ادخل هنا وانتظر التحميل



http://www.360tr.net/kudus/mescidiaksa_eng/index.html
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://nextdream.ahlamontada.com
saifalhak
مشرف
مشرف


الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 147
نقاط : 210
السٌّمعَة : 7
تاريخ التسجيل : 10/02/2010
العمل/الترفيه : مدرس لغة انجليزية على ماتفرج
المزاج : antirawafed\antinasara

مُساهمةموضوع: رد: حسين هيذاكر ........ هتموت من الضحك   السبت يناير 08, 2011 1:17 pm

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههه يخربيتك ياحسين فكرتنى بشبابى هههههههههه

_________________
[URL="http://uploadpics.a2a.cc"].[/URL][URL="http://www.a2a.cc"].[/URL]

خُــذوا قلباً تحجّر كالحديدِ***خُذوه وارجموا كلَ اليهودِ
خُـــذوا عينيَّ لعلّ فتىً أغراً***ً غدا أعمى فيبصر من جديدِ
خــذوا مني اليدين لعلّ كسراً*** يعيقُ يــدي فدائيّ فريدِ
خــذوا جلدي اصنعوا منه فتيلاً ***ومقلاعاً لطفلٍ أو وليد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
حسين هيذاكر ........ هتموت من الضحك
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
احلامنا :: عالم الترفيه والالعاب :: النكت والالغاز (اضحك معانا)-
انتقل الى: